mandag den 28. juli 2014

Tanker fra morgenstunden

ADVARSEL - HUDLØST ÆRLIGT INDLÆG!!!!!!


Vågnede kl. tidligt i dag... hvilket vil sige før kl. 8... gad dog ikke lette luksuslegemet fra sengen, så jeg blev liggende indtil ved 8:30 tiden...

Efter alt det, der er sket med Jessica har både Bent og jeg store søvnproblemer... Bent har svært ved at falde i søvn om aftenen/natten, og jeg har svært ved at sove om morgenen... indimellem sover jeg så heller ikke helt så godt om natten, men det bliver da bedre :)

Jeg spekulerer meget på, om vi har fejlet.. ved godt at alt det her med hende slet ikke kan falde tilbage på os på nogen måde... det er trods alt ikke os, der beder hende om at gå og lyve hele tiden, og der er ingen der har troet på os, når vi har sagt vi tror hun har arvet noget af sin mors sygdom (hun har det som psykisk lidelse at være lystløgner)... Men alt tyder desværre på at hun selv tror 100% på alle de løgne hun går og siger.. og nu er problemerne så steget hende til hovedet, fordi hun ikke kan gennemskue alle sine egne løgne... vi har virkelig gjort alt for at få hende til at sige sandheden, men det hjælper så ikke når moren konstant viser hende at det er helt ok at lyve...

Selv alt det vi har på skrift fra moren benægter hun.... så det er fandme ikke nemt...

Jeg spekluerer på om jeg kunne/skulle have gjort noget anderledes.. og i  så fald, hvad jeg kunne have gjort... men jeg aner det virkelig ikke... jeg føler jeg har gjort alt for hende... været den moderrolle, som hendes mor ikke har udfyldt... været der for hende HVER eneste gang hendes mor ikke har gidet have noget med hende at gøre (og det er altstå flere end hvad der kan tælles på 2 hænder)... selv da hun var udsat for pædofili for nogle år siden, var det mig der stod sammen med hende og Bent på politistationen, moren havde bedt hende holde mund overfor os, med hvem det var der stod bag.... Selv dengang smed jeg alt og blev sygemeldt fra aktivering for at kunne være der for hende...

Og så er det her takken... hun går og lyver om hvad der foregår herhjemme, for at hun skal se ud som om hun har det så hårdt... Hun udstiller både Bent og mig på en måde, som ingen af os fortjener...

Hun har gået og sagt til flere i byen, at Bent slår hende, og det har han aldrig gjort - uanset hvad hun end har sagt eller gjort så tager han den altid verbalt... Hun har aldrig kunne fremvise nogen mærker fra slag, og da kommunen konfronterede hende med, hvorfor hun gik og sagde det, så var svaret at hun gjorde det for at få opmærksomhed.... Men i en lille by rygtes ting altså hurtigt, og hun har selvfølgelig ikke selv fortalt at alle hendes beskyldninger var løgne for  at få opmærksomhed, så det lider vi også under...

Hun aner virkelig ikke, hvad hendes ord er ved at gøre... hun har brug for professionel hjælp... og så hjælper det fandme ikke at en eller anden latterlig læge på børnepsykiatrisk afdeling står og siger at hun bare er en teenager, der har det svært....

NEJ.... hun er ganske vist teenager, men der er sq ting, der ligger dybere end at hun bare har det svært... selvmordsforsøg, hun skærer i sig selv. hun lyver og sætter andre i dårligt lys - bare for at få opmærksomhed, hun stjæler (og andre ting, jeg ikke vil nævne her) og det er sværere for hende at sige sandheden fremfor at lyve... selv sine veninder lyver hun for, problemet er så bare at nogle af de veninder snakker sammen, så hun bliver jo konfronteret med det, når hun har sagt forskellige ting til forskellige mennesker... Og i hendes tilfælde er sandheden MEGET ilde hørt..

Skriver ikke på nogen måde dette indlæg for at få opmærksomhed eller medlidenhed... jeg skriver det for at komme af med nogle tanker.... Det er meget at gå med i mit lille hoved...

1 kommentar:

  1. Det lyder også som noget af et problem rende rundt med. Det hele bliver så kompliceret når der bliver pillet i sandhed og troværdighed :(

    // Janni aka Gulde <>< Gulde.dk

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...