søndag den 8. marts 2015

Liebster Blog Award Nomination


GiZmo har været så sød at nominere mig til denne "Liebster Award", som egentlig ikke er en egentlig award, men nærmere en blogleg, som har været kørende nogle år nu...

Jeg har ikke selv tidligere deltaget, men et par af de bloggere, jeg følger, har været med, og jeg har derfor læst indlæg i denne "kategori" tidligere...

Nu er der efterhånden en del, som er med på vognen, så der er ikke ret mange af de bloggere, jeg selv følger, som jeg kan nominere, derfor har jeg valgt at nominere et par enkelte stykker... men skulle der sidde nogen, som tænker at de vil være med, så gør os endelig følgeskab...

Der er nogle få simple regler til denne lille leg, dem vil jeg nævne her:

  1. Skriv et indlæg om din nominering.
  2. Hver person skal skrive 11 random ting om sig selv.
  3. Svar på de spørgsmål du er blevet stillet.
  4. Nominér selv nogle bloggere i dit indlæg. 
  5. Stil de nominerede 11 nye spørgsmål.
  6. Gør dem opmærksom på din nominering.
Jeg vil så starte med at fortælle 11 random ting om mig:
  1. Mit største ønske er at blive mor... det er dog desværre ikke lige så nemt som det umiddelbart lyder, og derfor lidt af en kamp for mig. 
  2. Lige for tiden elsker jeg simpelthen rugbrød eller rugboller med banan... det er det helt store hit :)
  3. Jeg er allerede i gang med at købe kalendergaver til julekalender til Bent i år (lidt tidligt I know, men så har jeg tid til at hygge mig med det). 
  4. Jeg hader lugten af øl og rødvin. 
  5. Jeg elsker at bage og lave mad.
  6. Jeg er ikke meget for udenlandsk inspireret mad - jeg er mere til det gode gamle danske køkken.
  7. Jeg kan godt  lide at lægge puzzlespil.
  8. Har stadig et had til den chef, som for snart 9 år siden kørte mig psykisk ned, og jeg begynder at få det dårligt, hvis jeg ser ham. 
  9. Min angst er begyndt at vise sit grimme ansigt igen - selv om jeg prøver at ignorere den på bedst mulige måde. 
  10. Jeg er stor tilhænger af at være på camping i Skagen området - især Skiveren Camping er "som mit andet hjem".
  11. Jeg lever pt efter at tage én dag ad gangen - mere kan jeg ikke rigtig overskue pga alt det smertestillende medicin jeg pt får. 

Her kommer mine svar på de 11 spørgsmål, som GiZmo har stillet:

1. Hvis det var muligt at vælge, hvilken årstid ville du så ønske det altid var?                         
Uha, jeg er egentlig glad nok for alle årstider. Der er plusser og minusser ved alle 4 årstider synes jeg. Men hvis jeg endelig SKULLE vælge, så ville jeg nok vælge sommer... Der er så mange ting, som unægtelig er noget nemmere at gøre, når det er sommer.

2. Hvornår har du sidst gjort en god gerning, og hvad var det?
Tror faktisk den sidste gode gerning, jeg gjorde var i onsdags, hvor min lillebror havde fødselsdag. For at min mor ikke skulle stresse den dag, havde jeg bagt boller og lagkage, og Bent havde sørget for aftensmaden, som så bare skulle varmes. 

3. Hvis du kunne være mand for en dag, hvad ville du så lave?
Ehm... ja... den var lidt sværere... jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg ville lave.. 

4. Hvad holder du mest af at lave?
Der er mange ting, som jeg holder af at lave... Jeg elsker at sidde og bruge tid på at lave kort... jeg kan godt lide at gå nogle gode lange ture og tage nogle billeder i naturen... Jeg kan godt lide at ligge på sofaen under min dyne og se nogle gode film eller gode serier... 

5. Hvad er din absolutte favoritduft?
Er der én ting, som jeg elsker duften af så er det lavendel.. vi er så heldige at vi har en stor klynge lavendel i haven, og jeg elsker at tage lidt af de visne blomster og knuse og stille rundt omkring i huset. Men duften af kaffe og brændt gran er også blandt favoritterne. 

6. Hvorfor/hvordan startede du med at blogge?
Jeg startede egentlig med at blogge, fordi jeg et eller andet sted manglede et sted, hvor jeg kunne komme ud med nogle af de tanker, jeg gik og tumlede med... et sted, hvor jeg ikke på samme måde, som fx Facebook, skulle tænke over, hvad jeg skrev. Og faktisk var det GiZmo, som hjalp mig med at få min daværende blog op at køre... skiftede så senere, og her til sommer er det 5 år siden jeg startede med at blogge :)

7. Hvis du selv kunne ønske en egenskab, hvad ville det så være?
Det jeg ønsker mere end noget andet lige nu, er at blive bedre til at acceptere mine fejl og mangler... 

8. Hvor ville du tage til, hvis du havde de nødvendige midler til det?
Jeg var i New York for 14 år siden, og vil helt vildt gerne tilbage dertil... men derudover vil jeg sige USA generelt.. vil sindsygt gerne opleve både en NFL (amerikansk fodbold) kamp og en NHL (amerikansk-canadisk ishockey) kamp... gerne med et af mine yndlingshold, men det er absolut ikke et krav. 
Derudover har jeg også altid gerne villet til Grækenland. 

9. Hvad var dit sidste køb?
Har været i Fakta og købe mælk og franskbrød, så det må være mit sidste køb :) ikke særlig spændende, men det skulle købes... 

10. Hvad er du mest glad for ved dig selv?
Jeg er enormt selvkritisk, så jeg synes faktisk det er svært at finde noget ved mig selv, som jeg er mere glad for end andet. Hvis jeg endelig skal finde noget, så må det være min evne til at lytte og prøve at hjælpe andre så godt jeg nu end kan (også selv om det er på bekostning af mine egne behov). 

11. Hvor ser du dig selv om 10 år?
Bor stadig i Vamdrup, hvor vi bor nu. Er stadig gift med Bent og har haft kobberbryllup. Forhåbentlig har vi fået bare et barn til den tid. Jeg håber jeg har arbejde til den tid, og at jeg er blevet bedre til at tøjle min angst. 


Nu mine spørgsmål til andre:
  1. Hvordan ser du din barndom kontra barndommen før børn i dag?
  2. Er der nogle af dine barndomsdrømme/ønsker, som allerede nu er gået i opfyldelse?
  3. Er du mest til hund eller kat?
  4. Hvis du kunne møde et hvilket som helst menneske, enten levende eller død, hvem skulle det så være?
  5. Hvilken årstid er din foretrukne, og hvorfor?
  6. Hvad mener du gør en blog spændende at læse?
  7. Hvad er dit foretrukne feriemål?
  8. Hvad skal man gøre, for at gøre indtryk på dig?
  9. Hvilken egenskab er du mest tilfreds med ved dig selv?
  10. Hvilken ret er din foretrukne, hvis aftensmaden skal være nem og hurtig at lave?
  11. Realitytv - hot eller not?
Som nævnt, er der ikke ret mange af de bloggere, jeg følger, som ikke er nomineret af den ene eller den anden... men jeg nominerer alligevel: 

2 kommentarer:

  1. Jeg kan altså rigtig godt lide din random fact ang god gammel dansk mad!! Altså bare stik mig kartofler og brun sovs, så skal du kok se en lykkelig Hejdi hahaha :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den med brun sovs vækker også stor begejstring herhjemme :)
      Det er en sikker hitter :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...